Dior’s Pre-Fall 2020 show
24Bottles hit its very first runway on December 4th in Miami at the Dior Pre-Fall 2020 Menswear Collection.
なにごとも「最初」というものは忘れられず覚えていることでしょう。
24Bottlesは、12月4日にアメリカ・マイアミのDior Pre-Fall2020メンズウェアコレクションで初のランウェイにたつことができました。
We are proud of being chosen as one of the design accessories included in the Dior’s Pre-Fall 2020 collection. An exclusive edition of Clima Bottle found its place on the runway, swaying gently on one model’s belt.
Diorの2020メンズFALLコレクションの一部となるデザインアクセサリーの1つに選ばれたことを誇りに思っています。クライマボトルの限定版がランウェイ上にその場所を見つけ、一人のモデルのベルトを優しく揺らしました。
Dior Men’s artistic director Kim Jones took Miami by storm last week with a surfer-inspired, ‘80s kind-of-style runway. Inside the degradé scenography, green and lime colours dominated the atmosphere, with different versions of Dior’s logo displayed in a graffiti version.
Dior Men’sの芸術監督キムジョーンズは先日、サーファーにインスパイアされた80年代風のランウェイでマイアミを席巻しました。デグラデの舞台美術のなかでは、グリーンとライムの色が雰囲気を支配し、Diorのロゴのさまざまな落書き(grafitti)バージョンで表示されていました。
The focus on accessories of this collection was marked by several creations: tasteful shoppers, elegant berets, a sophisticated fan, even a limited edition of American Air Jordan 1.
A logo-emblazoned Clima Bottle was spotted through the stream of exclusive pieces and was included in the special kit offered to a selection of guests among which Bella Hadid, Daniel Arsham, David Beckham, Maluma and Kate Moss.
ロゴ入りのクライマボトルは、この特別な流れの中、Bella Hadid, Daniel Arsham, David Beckham, MalumaやKate Mossのスペシャルなアクセサリーとして提供されました。
Clima Bottle : a sustainable Italian design accessory
~クライマボトル: サスティナブルなイタリアンデザインアクセサリー
In creating Clima Bottle, 24Bottles achieved the ultimate synthesis of compact design and thermal resistance. Completely plastic-free, double-walled and insulated, Clima Bottle is a watertight stainless steel bottle capable of keeping drinks hot for 12 hours and cold for 24.
クライマボトルの作成において、24Bottlesはコンパクトなデザインと耐熱性の究極の統合を実現しました。プラスチックを全く使用せずにダブルウォールで断熱されたクライマボトルは、飲み物を12時間温かく・24時間冷たく保つことのできる密閉性の高いステンレスボトルです。
24Bottles fosters a more sustainable lifestyle, reducing the impact of disposable plastic bottles on the planet and our lives. The CO2 emissions involved in its production, transportation and packaging are offset, by supporting international reforestation programs.
24Bottlesは、よりサスティナブルなライフスタイルを推奨し、使い捨てペットボトルが地球や私たちの生活に与える影響を抑えられればと思っています。国際的な森林再生プログラムを支援することにより、その生産、輸送、包装に関連するCO2排出量を抑えています。
24Bottles and Dior created a Clima Bottle edition as a result of unique manufacturing and synergy between creative brands. The yellow and lime-green gradient of the runway’s scenography was used as a canvas to engrave Stussy’s iconic lettering, creating an intriguing and irregular texture.
24BottlesとDiorは、ユニークな製造とクリエイティブなブランドの相乗効果の結果として、Clima Bottleのスペシャルエディションを作成しました。ランウェイの舞台美術のイエローとライムグリーンのグラデーションはStusssyの象徴的な文字を刻むためのキャンバスとして使用され、興味深いイレギュラーな質感になりました。
Dior x Stussy
In the beginning, there was a Californian manufacturer of surfboards.
His name is Shawn Stussy.
He used to scribble his surname on his handcrafted surfboards with a broad tipped marker. In the early ‘80s, he founded a company that adopted this signature as a logo to be displaced on clothes and accessories and has since become one of the most recognizable “Californian lifestyle” brands.
当初、Shawn Stussyというカリフォルニアのサーフボード職人がいました。
彼は自分の作ったサーフボードに太めのマーカーで自分の名前(Stussy)のサインを入れていました。1980年代前半にこのサインを衣類やアクセサリーのロゴとして使用する会社を設立し、その後“カリフォルニアライフスタイル”のもっとも有名なブランドの一つになっていきました。
Shawn Stussy is the man who sublimed skateboarder culture, bringing it to the most exclusive circle of Laguna Beach, before resigning as
President of the Company in 1996.
His reappearance under the spotlights for a Dior collaboration added much anticipation to the show, gathering nostalgic millennials as
well as design lovers.
Shawn Stussyはサーファー文化を飛躍的に有名にさせ、Lagunaビーチの中心にさせた後に、1996年に社長の座を退任しました。
Diorとのコラボにスポットライトを当てた彼の存在は、ショーでの多くの注目を集め、デザイン自体のファンのみならずノスタルジックなミレニアム世代の指示も集めました。
The brand’s iconic lettering dominated the show and its exclusive accessories, spreading a streetwear and graffiti ambience all over the crowd. Kim Jones’s love for streetwear is only part of the equation behind this collaboration with Stussy. Dior’s artistic director for menswear remembered in an interview how he would copy Stussy’s familiar logo in his school notebooks, and wanting to include it in his collection as a recognition
of his significance in streetwear fashion.
このブランドの象徴的なレタリングがショーとその独自のアクセサリーをまとめあげ、ストリートウェアとグラフィティの雰囲気を全体に広めました。
Kim Jonesのストリートウェアへの愛情は、Stussyとのコラボの背景のごく一部になります。Diorのメンズウェアの芸術監督のインタビューで、学生時代にStussyおなじみのロゴをノートに書いていたことを思い出し、ぜひ彼のストリートウェアのコレクションに組み込めないかと考え付きました。
24Bottles is honoured of having being part of a show that
celebrated art and design.
Clima Bottle gracefully wore Stussy’s iconic lettering, proving its versatility and living the dream of any fashion lover: hitting the runway with Dior.
24Bottlesはアートとデザインの栄光であるこのショーに参加できたことを誇りに思います。クライマボトルはStussyの象徴的なレタリングによって多様性を発揮し、Diorのランウェイにたてるというファッション界の夢をかなえました。
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